Politics and the media

Catalonia gave subsidies to media while making painful cuts

Mas’s nationalist administration boosts largesse to publishing groups which supposedly promote use of Catalan language

Barcelona -

While the Catalan government was making across-the-board cuts in education, health and social services last year, it also raised subsidies to private media in the region, records show.

According to the regional government’s official gazette, the nationalist administration of Artur Mas increased these media subsidies from six million euros to 9.4 million in 2012. The media group that received the most money was Grupo Godó, publisher of La Vanguardia , El Mundo Deportivo and owner of RAC1 and RAC105 radio stations and channel 8TV. It received 1.45 million euros.

The regional government is meant to grants these subsidies to media outlets that publish or broadcast in the Catalan language. El Mundo Deportivo, however, only has a Spanish edition.

El Punt-Avui and the sports newspaper El nou esportiu, published by the Hérmes group, also received government money.

Rules
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS